MARINE GOBLED
Faire un choix s’était faire une croix sur une chose au détriment d’une autre, alors que ce sont toutes ces vies qui créent mon identité.
Diplômée de l’Institut des Carrières Artistique de Paris, depuis mes 17 ans j’ai toujours créé en parallèle de mes études et de mes différentes activités professionnelles, avec des hauts et des bas mais considérant ces moments comme une expérience méditative et d’introspection.
J’explore, je doute et reprends goût à manipuler la matière.
Le processus créatif est pour moi une forme de méditation.
J’utilise le collage de papiers anciens, la peinture, les pigments et depuis peu j’incorpore le fil brodé dans mon travail.
J’explore les incertitudes et les imperfections, le geste et le contact avec la matière sont des besoins essentiels dans mon travail.
BIRGIT STULENS
Birgit studied Photography at the SASK Academy of Fine Arts Hasselt until 2001, and followed a summer workshop with Erwin Olaf at Flacc in 2001, and got her Specialisation Degree in 2009 with honorable mention.
In her photography, she is looking out for the unremarkable, the pattern, the recurrent. It’s the interest for contrast and dualism that shapes her work. A subject evolves into abstraction, as if the image becomes a painting, and the silence is found.
Concepts of time, repetition, freezing a moment, subtle differences in light and shadow attract her attention. The awareness of being close to nature and of our limited time in this world has turned her eye to vulnerable and futile themes.
DRAGANA
Dragana Radojevic, geboren in Servië op 8/11/1958, volgde de liefde naar België in 1987.
Tekenen, schilderen en kunst boeiden haar al sinds haar tienerjaren. In het kunstonderwijs leerde
ze een brede waaier aan technieken, waaronder zeefdruk, lithografie, polimeer en ets.
Momenteel volgt ze grafiekkunst aan de Stedelijke Academie voor Schone Kunsten te Hasselt.
Huidige tentoonstelling brengt een reeks van etsen met Rembrandt als inspiratiebron.
MYRIAM EYGEMANS
Myriam leeft, schrijft en schildert op golven van weemoed en melancholie die haar evenzeer begeleiden op hoogdagen als in moeilijke tijden.
Ze houdt van de natuur, de grote en de kleine elementen die haar vaak met verbijstering omhelzen, ontzag en bewondering afdwingen.
Het raadsel van dit leven, de op- en neerwaartse gang van mensen: het fascineert en intrigeert haar.
Dat alles giet ze in vormen en woorden, groot en klein, sober of gekruld, in zwart/ wit of weerbarstig rood.
Soms is er troost maar ook een rationele kern is nooit ver weg.
Zoals grasland dat zwijgt onder de mist. Je ziet het niet maar het is er wel.
Het handgeschept papier leent zich perfect om de trage woorden een thuis te geven.
Even verwijderd van een oplichtend scherm, geduldig gedeeld met de lezer en zijn natuur.
CECILIA LEVY
Cecilia Levy creates sculptural objects in paper, using old book pages, wheat starch paste and papier maché technique.
Her work is exhibited internationally and is included in private and permanent collections, including the Swedish National museum.
Most recently, in 2017, her public art commission was installed in the main entrance of Stockholms New Karolinska University Hospital, NKS, twenty plinths holding over 25 unique paper sculptures.
She lives in Sigtuna, works in her studio at Ateljéföreningen Hospitalet in Uppsala and is a member of Konsthantverkarna in Stockholm, where her work is sold.